Kursy

Kursy Fine Kids

Dla dzieci z klas 1-3

Rozpoczęcie nauki języka angielskiego w młodym wieku to świetna okazja do rozwinięcia umiejętności językowych w sposób szybki, naturalny i dostosowany do wieku dziecka. Zajęcia są prowadzone z wykorzystaniem nowoczesnych materiałów, takich jak podręczniki, gry i zabawy językowe, które ułatwiają naukę gramatyki, słownictwa oraz poprawnej wymowy. 

Dodatkowo, istnieje możliwość uczestniczenia w zajęciach z lektorami posiadającymi szeroką wiedzę, co pozwala na elastyczne dopasowanie treści i metod nauczania do indywidualnych potrzeb dzieci.

Kursy Fine Teens

General English

Program nauczania obejmuje dziewięć poziomów zaawansowania (od A1 do C1 według skali CEFR), rozwijając wszystkie kluczowe sprawności językowe: mówienie, słuchanie, czytanie i pisanie. Kładziemy szczególny nacisk na praktyczne zastosowanie języka w codziennych sytuacjach oraz swobodną komunikację.

Nasze zajęcia bazują na podręcznikach renomowanego wydawnictwa Macmillan, które są wzbogacane o ciekawe materiały dodatkowe, takie jak multimedialne treści czy aplikacje edukacyjne. Dzięki temu nauka jest nie tylko efektywna, ale także inspirująca.

Fine Adults General English

Zajęcia indywidualne

Dla dorosłych oferujemy zajęcia indywidualne, które pozwalają dostosować program nauczania do potrzeb i celów każdego uczestnika. Podręczniki Macmillan mogą być wykorzystane jako narzędzie, ale program jest elastyczny i opiera się na różnych źródłach, takich jak aplikacje, artykuły czy materiały autentyczne, w zależności od preferencji kursanta. 

Lektorzy w Fine School to mentorzy, którzy dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu dostosowują metody nauczania, tworząc środowisko sprzyjające nauce. Te zajęcia to nie tylko nauka języka, ale także rozwijanie kompetencji przydatnych w życiu zawodowym, podróżach czy codziennych rozmowach.

Fun Talk in Fine Crew

Konwersacje dla dorosłych
Program „Fun Talk in Fine Crew” został stworzony z myślą o tych, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności komunikacyjne w swobodnej, przyjaznej atmosferze.
kursy języka angielskiego Olsztyn
kursy języka angielskiego Olsztyn

Nasze zajęcia konwersacyjne to:

praktyka mówienia w autentycznych sytuacjach,

przełamywanie bariery językowej,

rozwijanie słownictwa i płynności w mówieniu.

Spotkania prowadzone są przez wykwalifikowanych lektorów, a także, w razie potrzeby, z możliwością udziału native speakerów. Małe grupy pozwalają każdemu uczestnikowi na pełne zaangażowanie, a różnorodna tematyka – od codziennych rozmów po aktualne wydarzenia – sprawia, że zajęcia są zarówno praktyczne, jak i inspirujące.

Program nauczania w Fine School

Kursy Fine Kids obejmują poziomy od A0.1 do A1.1, natomiast Fine Teens rozwijają umiejętności na poziomach od A1.1 do C1.2. Zajęcia dla dorosłych i programy konwersacyjne są elastyczne, umożliwiając dopasowanie do indywidualnych potrzeb uczniów.

Opis poziomów CEFR

Osoba na poziomie A0 to absolutny początkujący. Nie posiada żadnej wcześniejszej znajomości języka angielskiego. Uczeń poznaje podstawowe zwroty, alfabet, liczby, oraz najprostsze słowa i wyrażenia niezbędne w codziennych sytuacjach, takich jak przedstawianie się, pytanie o proste informacje czy rozumienie pojedynczych słów.
Uczniowie na poziomie A1 potrafią rozumieć i stosować codzienne wyrażenia oraz podstawowe zwroty, które umożliwiają zaspokojenie najprostszych potrzeb komunikacyjnych. Potrafią przedstawić się, zadać proste pytania (np. o wiek, miejsce zamieszkania) i udzielić na nie odpowiedzi. Rozumieją proste zdania i instrukcje.
Poziom A1+ wskazuje na bardziej rozwinięte umiejętności w porównaniu do A1, ale nie na tyle, aby osiągnąć poziom A2. Osoba na tym poziomie jest w stanie lepiej komunikować się w znanych sytuacjach, rozumie krótkie rozmowy i może używać bardziej złożonych wyrażeń.
Na poziomie A2 uczeń rozumie wyrażenia związane z codziennymi sytuacjami, takimi jak zakupy, rodzina, praca czy podróże. Potrafi w prosty sposób opisać swoje otoczenie i potrzeby, prowadzić krótkie rozmowy i rozumieć wypowiedzi, jeśli są one wypowiadane powoli i wyraźnie.
Poziom A2+ to etap przejściowy pomiędzy A2 a B1. Osoba na tym poziomie może prowadzić dłuższe rozmowy na tematy znane i lepiej rozumie kontekst w codziennych sytuacjach. Rozwija zdolność stosowania bardziej precyzyjnych wyrażeń i radzi sobie z prostymi niespodziewanymi sytuacjami w rozmowie.
Osoba na poziomie B1 jest w stanie zrozumieć główne punkty rozmów na znane tematy (praca, szkoła, czas wolny) i radzić sobie w większości sytuacji komunikacyjnych podczas podróży. Potrafi opisać doświadczenia, wydarzenia, marzenia, nadzieje i plany, a także krótko uzasadnić swoje opinie i plany.
Na poziomie B2 uczeń potrafi komunikować się płynnie i spontanicznie z rodzimymi użytkownikami języka, bez większych trudności w zrozumieniu lub byciu zrozumianym. Może uczestniczyć w dyskusjach na szeroki zakres tematów, wyrażać opinie i argumentować swoje zdanie. Rozumie też bardziej skomplikowane teksty oraz potrafi pisać szczegółowe wypowiedzi na różne tematy.
Osoba na poziomie C1 posługuje się językiem angielskim niemal płynnie, zarówno w mowie, jak i piśmie. Rozumie skomplikowane teksty, w tym specjalistyczne, i potrafi analizować złożone informacje. Może wyrażać swoje myśli jasno i spontanicznie, używając odpowiednich struktur językowych. Uczeń na tym poziomie radzi sobie z językiem w kontekście akademickim, zawodowym oraz podczas negocjacji i dyskusji.

Dlaczego istnieją półpoziomy od A0+ do B2+?

Półpoziomy, takie jak A0+, A1+, A2+, B1+ i B2+, zostały stworzone, aby lepiej odzwierciedlić różnice w zaawansowaniu uczniów w obrębie głównych poziomów CEFR (Europejskiej Skali Kompetencji Językowych). Mają one na celu dostosowanie procesu nauczania do rzeczywistych umiejętności ucznia i zapewnienie płynniejszego przejścia między głównymi poziomami.

Oto kluczowe powody istnienia tych półpoziomów:

Każdy uczeń rozwija się w innym tempie i może osiągnąć częściowe opanowanie pewnych umiejętności w ramach jednego poziomu. Półpoziomy pomagają wyróżnić te różnice, szczególnie gdy:

Uczeń opanował podstawowe elementy danego poziomu, ale jeszcze nie wszystkie umiejętności wymagane do przejścia na kolejny.

Uczniowie czują się pewnie w niektórych obszarach (np. mówieniu), ale mają trudności w innych (np. gramatyce czy pisaniu).

Przejście z jednego głównego poziomu na kolejny (np. z A1 na A2 lub z B1 na B2) może być wymagające, ponieważ zakres materiału i umiejętności znacznie się rozszerza. Półpoziomy umożliwiają:

Stopniowe wprowadzanie bardziej zaawansowanych struktur językowych.
Lepsze przygotowanie uczniów do wyzwań następnego poziomu poprzez budowanie pewności siebie.

Półpoziomy pozwalają nauczycielom i uczniom dokładniej określić umiejętności językowe. Na przykład:

A1+: Uczeń potrafi prowadzić podstawowe rozmowy na znajome tematy, ale nie jest jeszcze gotowy na pełne zrozumienie złożonych zdań w poziomie A2.
B1+: Osoba na tym poziomie potrafi swobodniej prowadzić rozmowy i używać bardziej zaawansowanego słownictwa, ale wciąż ma trudności z niektórymi skomplikowanymi strukturami wymaganymi na poziomie B2.

Półpoziomy pozwalają na bardziej elastyczne dostosowanie materiałów dydaktycznych do indywidualnych potrzeb uczniów. Na przykład:

Na poziomie A0+ uczeń może już rozumieć proste słowa i zwroty, ale nadal potrzebuje większego wsparcia w budowaniu podstawowej komunikacji.
Na poziomie B2+ uczeń może swobodnie komunikować się w większości sytuacji, ale wymaga pracy nad większą precyzją językową lub rozumieniem skomplikowanych tekstów.

Uczniowie często potrzebują widocznych i osiągalnych celów, aby utrzymać motywację. Półpoziomy: Zapewniają regularne poczucie postępu, co jest szczególnie ważne w dłuższych procesach nauki języka. Ułatwiają planowanie kolejnych kroków w nauce, dzięki czemu uczniowie widzą jasno określoną ścieżkę rozwoju.